Wikia

Achtergrond Edit

De Covenant is een alliantie van verschillende rassen aliens. Hun religie is gebaseerd op de Forerunners, Een uitgestorven ras alien. de covenant gelooft dat de ringwerelden  (halo's) hun naar verlossing leidt. (The Great Journey) Nadat de High Prophets de Mensheid als een "Stain in our path to the great Journey" verklaard begint the Mens-Covenant oorlog. The Covenant is in Halo: Combat Evolved geintroduceert en is een van de voornamelijkste vijand in het spel. Omdat ze niet weten dat de Halo ringen zijn gemaakt om al het leven in de melkweg uit te roeien, proberen zij 3 keer in de serie ze te activeren hierdoor hadden ze ook een keer de Flood losgelaten. De Covenant is gevormd nadat er vrede was gesloten tussen de Prophets en de Elites.

Samenleving Edit

Hoofdstad Edit

453420-high charitypic large.jpg

High Charity

De hoofdstad van de Covenant is High Charity ook wel bekend als een heilige stad "holy City  het is een grote mobiele planetoide met vele gebouwen zoals de Council

Chamber en de Mauseleum of the Arbiter hier zaten ook de prophets voordat de Gravemind de hele stad overnam met zijn parasieten de Flood

Soorten Edit

De soorten Covenant komen allemaal van andere planeten en hebben allemaal een latijnse naam gekregen net als bij dieren. De covenant is gebaseerd op een soort rangsysteem waarbij de grunts het laagst staan en de Prophets het hoogst. De meeste soorten zijn in de Covenant gekomen nadat de Covenant ze hadden overwonnen. 

Hier is een lijst met alle soorten van hoogste ran naar laagste met de latijnse namen en de namen hoe de mensen ze noemen:

San 'Shyuum (Prophets) Edit

Sangheili (Elites) Edit

Jiralhanae (Brutes) Edit

Mgalekgolo (Hunters) Edit

Yanme'e (Drones) Edit

Kig-Yar (Jackals) Edit

Unggoy (Grunts) Edit

grunts zijn kleine aliens, ongeveer 1 meter 60. ze ademen menthaan en daarom hebben ze paars bloed.

grunts lopen normaal op vier belachelijke grote poten, maar als ze wapens hebben lopen ze op twee poten.

omdat ze menthaan ademen, hebben ze bijna altijd een adem masker op. daarom hebben ze piep stemmetjes.

Huragok (Engineers) Edit

Militair Edit

Net als elke beschaving heeft de covenant ook een leger die voor de Covenant Burgeroorlog werd geleid door de Sangheili (Elites) Daarna Voornamelijk door Jiralhanae (Brutes). Hun Leger is ingedeeld namelijk de: Covenant Navy, de Covenant Army, en de Covenant Special Warfare group die de Special Operation Division inhoud. De technologie van De Covenat is beter en ze zijn ook in de meerderheid.

Wapens Edit

Voetuigen Edit

Around Wikia's network

Random Wiki