Wikia

Halo Combat Evolved box art.JPG
Halo: Combat Evolved

US datum van uitgave

15 November 2001

Genre

First-person shooter

Game modes

Campaign, multiplayer

ESRB-classificatie

Mature for Blood, Gore, and Violence (M)

Platform(s)

Xbox
PC, Mac
Xbox 360 (Game Marketplace)

Ontwerper(s)

Paul Bertone
Tyson Green
Jaime Griesemer
Dan Orzulak

Schrijver(s)

Joseph Staten

Componist(en)

Martin O'Donnell
Michael Salvatori

Media

CD, DVD

Website

Bungie.net: Halo: Combat Evolved Project Page

[Bron]   [Overleg]

Halo is een First Person Schooter game op de xbox. Oorspronkelijk was Halo alleen op de Xbox verkrijgbaar, maar later is het ook voor de computer uitgekomen.

PlotEdit

Het verhaal speelt zich af in het jaar 2552. De hoofdrolspeler is John 117(AKA the Master Chief, or the chief). John is candidaat van het SPARTAN-II programma en was ooit de leider van het blauwe spartan team. aan het begin van het spel word John ontwaakt uit Cryo slaap in het ruimte schip the Pillar of Autumn. Na een korte introductie om je schild op te laden ga je naar de brug om kapitein Keyes te ontmoeten, en de AI (Artificial Intelligence) Cortana. Cortana is een AI die geavanceerder is dan de technologie van zowel de Covenant als de mensen. Na de introductie word het schip aangevallen door de Covenant. De Covenant is een groep van aliens van veschillende rassen die allen hetzelfde geloof volgen en worden geleid door de religieuze Prophets,waaronderElites(Sangheili),Grunts(unggoy) en Jackals(kig-yar). Je vecht langzaam je weg naar een van de laatste escape pods samen met een kleine groep mariniers. De escape pods worden gelanceerd en crashen op de eerste Halo. Halo is een gigantisch ring vormig ruimte wapen met genoeg vuurkracht om een heel zonnestelsel weg te vagen. Na de crash op Halo is John de enige overlevende. Cortana zit in een data kaart in zijn helm. Je pakt een paar wapens van de dode mariniers en begint je eerste verkenning van de Halo. Ze krijgen later te horen van andere overlevenden dat de Covenant kapitein Keyes gevangen hebben genomen op een van hun grote ruimte schepen.

LevelsEdit

Er zijn in totaal 10 levels. Je heb verschillende moeilijkheidsgraden: easy (gemakkelijk), normal (gemiddeld), hard (moeilijk) en legendary (legendarisch).

  1. Pillar of autumn
  2. Halo
  3. Truth and Reconsilliation
  4. The Silent Cartographer
  5. Assault on the Controlroom
  6. Guilty spark
  7. The Library
  8. Two Betrayals
  9. Keyes
  10. The Maw

Around Wikia's network

Random Wiki